Zablokowany Posty: 782
[torek] classic '00 1,8 16V T 204KM @253Nm Update 15.04.2014
  • Jak wam się widzi mój classic?

    Fajny
    33
    43%
    robić swap
    14
    18%
    dłubać ten silnik
    29
    38%
     
    Liczba głosów: 76
  • Awatar użytkownika
    torek
    4 bieg
    4 bieg
    Posty: 2146
    Rejestracja: 20 lut 2009, o 18:16
    Auto: Megane II 1.9 DCI
    Lokalizacja: Warszawa

    [torek] classic '00 1,8 16V T 204KM @253Nm Update 15.04.2014

    autor: torek » 20 lut 2009, o 18:53

    Witam.
    Wiem że nie coupe no ale linczu może nie będzie :o
    Oto Moja Meganka.
    silniczek 1,6 16V w seri 107KM i 148Nm
    Autko przyjemne i fajnie prezentujące się.
    Tak wyglądało jak je wpadło w moje łapy jakieś 2 lata temu:
    Obrazek
    później zabrałem się za przeróbki.
    zacząłem od stożka Simotta dolotu i doprowadzenia zimnego powietrza ze zderzaka.
    Obrazek
    później przyszła kolej na końcówkę wydechu formy KM oraz na obniżenie auta o 35mm sprężynami Jamex. Następnie zakupiłem alufelgi Alesio Monteraclo 16' z oponkami 205/50, co by jueszcze troszkę komfortu było ;-)
    ostatnią modyfikacją było pozbycie się katalizatora i środkowego tłumika, i automatycznie zrobienie przelotowego układu wydechowego. zmieniłem też tłumik końcowy na Mugena Jacky Auto Sport, i niestety, był to błąd, gdyż bez wkładki jest naprawdę dużo za głośno.. a wkładem jest słaby dźwięk, więc nie bawem znów będę czegoś szukał.. :stupid:
    Obecnie autko prezentuje się tak:
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    a ostatni pomiar na hamowni zaskoczył nawet mnie, gdyż Megi wypluła 122KM!! pomiar został powtórzony i wyszło tyle samo. więc nie ma wątpliwości co do mocy.
    Obrazek

    reszte fotek można zobaczyć na http://www.polskajazda.pl/Samochody/Ren ... gane/29207

    Jeśli chodzi o plany.. no właśnie...miałem dwie opcje:
    1. F4R
    2. soft Turbo.

    na poczatku myślałem że koszt swapa będzie niższy.. ale poczytałem troszkę na Waszym forum i wyszły kwoty koło 10tyś zł :o a to sporo.. fakt że jak czytałem to koledzy tutaj chciali zamieniać z 1,6 8V więc może u mnie było by troszkę mniej :?
    Jeśli chodzi o turbo, to u Grabowskiego to koszt koło 7500zł... więc też sporo.. zawsze zostaje samemy uzbierać gratu i zaturbić, będzie taniej...

    tak więc co byście polecili??
    Ostatnio zmieniony 16 kwie 2014, o 08:13 przez torek, łącznie zmieniany 11 razy.
  • Awatar użytkownika
    deeper
    Dopiero ruszam
    Dopiero ruszam
    Posty: 44
    Rejestracja: 9 lut 2009, o 22:27
    Auto: Coupe '09
    Lokalizacja: Miasto Gdańsk

    autor: deeper » 20 lut 2009, o 18:59

    Szczerze mowiac 7500zl za turbo to nie wiele.
    Ja bym sie skusil, chociaz przy soft turbo bedzie na 100% niedosyt.
    Wzrost mocy relatywnie nie duzy, jednak da to dobre poczatki na pozniejsze mody.

    Kwestia czy wytrzymaja korbowody, a tloki nie poplyna :sombrero:
    Zawsze mozna zakuc silnik i pokusic sie o dodatkowy wtrysk paliwka, ladnie wysterowac bedzie smigalo ze hoho :)
  • Awatar użytkownika
    torek
    4 bieg
    4 bieg
    Posty: 2146
    Rejestracja: 20 lut 2009, o 18:16
    Auto: Megane II 1.9 DCI
    Lokalizacja: Warszawa

    autor: torek » 20 lut 2009, o 19:13

    no wiesz.. tak jak Gadałem z Grabowskim, to ciśnienie ładowania to 0,3-0,4 bara, następnie przed turbiną 2 dodatkowe wtryski oczywiście intercooler i to co do soft turbo potrzebne. przyrost mocy szacował na 150-160KM. Ponoć silnik bez problemu to wytrzymuje... tyle że podobną moc w serii ma się z F4R.
  • Awatar użytkownika
    SilverMegane
    3 bieg + N2O
    3 bieg + N2O
    Posty: 1276
    Rejestracja: 31 sty 2009, o 23:50
    Auto: ZBASSOWANY JAMNIK
    Lokalizacja: POZNAŃ Pyrlandia

    autor: SilverMegane » 20 lut 2009, o 21:27

    hahaha :P a ja tego classic'a widziałem jakieś 2 tygodnie temu jak byłem w wawie :D Podobają mi sie te Felgi :good: od razu rzucają sie w oczy :-D

    Weź spoleruj silnik, od razu ładniej wygląda i nowocześniej, Wybacz ale ja jestem uczulony :D i lubię jak sie błyszczy pod maską :P Spolerowałem u siebie i sie świeci i ładnie błyszczy :good: ale zrobiłem też 1 błąd :? spolerowałem klamkę od otwierania maski i nie posmarowałem i wyskoczyła rdza od wody :vmad: tak więc na lato będzie dodatkowa robota :P
    [center] Mówisz MCKP już wiesz o co chodzi,
    znasz ten klub i o niego się rozchodzi,
    raz do roku wszyscy się spotykamy,
    MCKP wszyscy razem się trzymamy :drinks:
    Megane Coupe Klub to Ludzie nie Samochody!!!
    MUZYKA NARKOTYKIEM 149,8db :first: [/center]
  • Awatar użytkownika
    GTec
    Przyjaciel
    Przyjaciel
    Posty: 2107
    Rejestracja: 3 mar 2005, o 01:24
    Auto: Classic/ARL+
    Lokalizacja: Warszawa mazowieckie
    Kontakt:

    autor: GTec » 21 lut 2009, o 00:43

    helloł,

    niska temperatura powietrza podczas pomiaru to i wynik optymistyczny ;)

    zapraszam na spota MCKP w wawce to się zbada jak to lata w konfrontacji z innym classiciem ;)

    [ Dodano: Sob Lut 21, 2009 12:48 am ]
    zacząłem od stożka Simotta dolotu i doprowadzenia zimnego powietrza ze zderzaka.
    z tego co widać na fotce to nadmuch jest z seryjnego wlotu przy masce nad chłodnicą, a nie ze zderzaka :roll:
    poza tym stożek masz nie odgrodzony od silnika, więc w lato będzie brał ciepłe powietrze i bardziej szkodził niż pomagał.
    The Fastest Megane Classic in PL

    Mikorzyn 2007 Profi+ :first:
    Mikorzyn 2009 Profi+ :first:
    Finał Profi+
    K4M vs F9Q
  • Awatar użytkownika
    deeper
    Dopiero ruszam
    Dopiero ruszam
    Posty: 44
    Rejestracja: 9 lut 2009, o 22:27
    Auto: Coupe '09
    Lokalizacja: Miasto Gdańsk

    autor: deeper » 21 lut 2009, o 08:34

    przyrost mocy szacował na 150-160KM
    Chyba nie przyrost mocy tylko wogole moc ok 150km,(chyba ze zle zrozumialem)
    przy takim cisnieniu ok 20KM-30KM to norma.
    Faktycznie 0,4bar nie wymaga przerobek silnika... no ale wiadomo...
  • Awatar użytkownika
    BADI
    Przyjaciel
    Przyjaciel
    Posty: 3032
    Rejestracja: 22 lip 2005, o 17:41
    Auto: By³ F3R jest E39 523
    Lokalizacja: Brodnica kuj-pom
    Kontakt:

    autor: BADI » 21 lut 2009, o 09:36

    zapraszam na spota MCKP w wawce to się zbada jak to lata w konfrontacji z innym classiciem ;)
    Wynik już znam ;)

    Na prawdę ładne auto
    :-D MCKP # 129 :-D
    BYŁA :czarna: :2.0:

    JEST Czarna :lol:
  • Awatar użytkownika
    LewY
    Przyjaciel
    Przyjaciel
    Posty: 2179
    Rejestracja: 7 kwie 2007, o 22:00
    Auto: L3CF4R - wreszcie =]
    Lokalizacja: Warszawa
    Kontakt:

    autor: LewY » 21 lut 2009, o 09:47

    hmm kolejna rodzinna wersja coupety :good:
    Bardzo milo sie prezentuje, zero zbednych dodatkow :good:
    Z tego co chyba widze to z PL salonu , tylko ogromny minus za podkladki pod tablicami :P
    prawych jest wielu ... LewY jest tylko jeden ;)
  • Awatar użytkownika
    torek
    4 bieg
    4 bieg
    Posty: 2146
    Rejestracja: 20 lut 2009, o 18:16
    Auto: Megane II 1.9 DCI
    Lokalizacja: Warszawa

    autor: torek » 21 lut 2009, o 10:30

    helloł,

    niska temperatura powietrza podczas pomiaru to i wynik optymistyczny ;)

    zapraszam na spota MCKP w wawce to się zbada jak to lata w konfrontacji z innym classiciem ;)

    [ Dodano: Sob Lut 21, 2009 12:48 am ]
    zacząłem od stożka Simotta dolotu i doprowadzenia zimnego powietrza ze zderzaka.
    z tego co widać na fotce to nadmuch jest z seryjnego wlotu przy masce nad chłodnicą, a nie ze zderzaka :roll:
    poza tym stożek masz nie odgrodzony od silnika, więc w lato będzie brał ciepłe powietrze i bardziej szkodził niż pomagał.

    tam jest stare zdjęcie, nie ma już tej opcji z seryjnym dopływem powietrza, gdyż straszny syf z tego leciał, a po drugie ciepłym powietrzem dmuchało. ze zderzaka są poprowadzone dwie rurki i stożek ma się bardzo dobrze. :P a na lato będzie osłonka, oraz taśma termiczna na rure, co by też się nie grzała.

    A tak swoją drogą co dłubałeś w silniku jeśli można wiedzieć, bo na filmikach ładnie śmiga twój classic :good:

    ramki pod tablicą są be, i będą zmienione :-D
  • maludinho
    4 bieg
    4 bieg
    Posty: 2219
    Rejestracja: 27 lip 2007, o 17:47
    Auto: VAG
    Lokalizacja: Warszawa

    autor: maludinho » 21 lut 2009, o 12:12

    a w jaki sposób udało Ci się osiągnąć takie mocne niebieskie światło z lampki z podsufitki? :? masz jakiś patent? ;)
  • Awatar użytkownika
    torek
    4 bieg
    4 bieg
    Posty: 2146
    Rejestracja: 20 lut 2009, o 18:16
    Auto: Megane II 1.9 DCI
    Lokalizacja: Warszawa

    autor: torek » 21 lut 2009, o 13:04

    odpowiedni balans bieli :-D normalnie jest zimno białe :-D
    Pierwszy TurboClassic w PL :)Sprzedany.. viewtopic.php?t=13981 :megigtec:
    2011 :third: klasa Outlaw

    Żelazkowóz 1.9DCI 130KM do toczenia :) viewtopic.php?t=27950 :qpemiki3:
  • Awatar użytkownika
    GTec
    Przyjaciel
    Przyjaciel
    Posty: 2107
    Rejestracja: 3 mar 2005, o 01:24
    Auto: Classic/ARL+
    Lokalizacja: Warszawa mazowieckie
    Kontakt:

    autor: GTec » 21 lut 2009, o 18:23

    co dłubałeś w silniku jeśli można wiedzieć
    na stronce jest troche opisane w profilu w dziale przyjaciele, a resztę opowiem jak wpadniesz na spota, bo to wiedza tajemna ;)
    The Fastest Megane Classic in PL

    Mikorzyn 2007 Profi+ :first:
    Mikorzyn 2009 Profi+ :first:
    Finał Profi+
    K4M vs F9Q
  • Awatar użytkownika
    pak191
    Jazda na 1 biegu
    Jazda na 1 biegu
    Posty: 238
    Rejestracja: 28 maja 2006, o 17:07
    Auto: megane coupe 1.9 DCI
    Lokalizacja: Slask
    Kontakt:

    autor: pak191 » 22 lut 2009, o 10:36

    mialem pare lat taka z tym samym silnikiem 220km/h robila bylem bardzo zadowolony jedyny minus to spalanie... potrafila 11l w miescie lykac

    bardzo mi sie podoba ten model :-D
    Renault Megane Coupe 1.9 dCi Privilege Plus
    /viewtopic.php?t=12957&start=0
    :qpemiki:
    MB w140 CL 500 - http://www.youtube.com/watch?v=bdIEzxza ... re=related - 2011r
  • Awatar użytkownika
    Ciapciak
    Przyjaciel
    Przyjaciel
    Posty: 7833
    Rejestracja: 1 lut 2005, o 21:45
    Auto: VAG + PSA
    Lokalizacja: Warszawa

    autor: Ciapciak » 27 lut 2009, o 18:49

    nie wierze w te cyferki :rotfl:

    jak odejmiesz po dychu , to może sie zgodze :sombrero:
  • Awatar użytkownika
    Tippex
    Przyjaciel
    Przyjaciel
    Posty: 5863
    Rejestracja: 3 mar 2005, o 11:11
    Auto: WAUZZZ8T
    Lokalizacja: Warszawa mazowieckie
    Kontakt:

    autor: Tippex » 27 lut 2009, o 18:57

    niedowiarek :P
    ciagle schody i schody - kiedy przyjdzie czas aby normalnie mozna cos zalatwic :?

    K4M vs F9Q
Zablokowany Posty: 782