ODPOWIEDZ Posty: 1 Strona 1 z 1
[Slavo] F7R Coach Pszczółka
  • Slavo
    Dopiero ruszam
    Dopiero ruszam
    Posty: 4
    Rejestracja: 19 cze 2014, o 18:19
    Auto: Megane 1 Coach F7R
    Lokalizacja: Małopolska

    [Slavo] F7R Coach Pszczółka

    autor: Slavo » 20 gru 2020, o 11:37

    Może zacznę od tego, jak i dlaczego kupiłem to auto. Miałem wcześniej Coupe ph2, które sprawowało się świetnie. Aż nabrałem sentymentu do Meganki. Takiego, że początkowo chciałem ją zrobić na tip top, założyć kompresor, ale dotarło do mnie, że to nie ma sensu. Raz, że zgnita była już konkretnie, belka złamana, poza tym mechanicznie nie było potencjału na taki tuning.
    W międzyczasie kupiłem inne auto a Megi sobie gniła w trawie.
    Pewnego dnia coś mnie naszło i zacząłem przeglądać ogłoszenia. Z F7R na całą Polskę ogłoszenia wisiały dwa. No i tak znalazłem tą Pszczółkę. Decyzja była szybka i spontaniczna. Tego samego dnia już jechałem po nią. Cena niska, wiele znaków zapytania. Ale to miała być przygoda :)
    Żeby nie przedłużać - wszystko poszło lepiej niż zakładałem. Silnik zdrowy jak dzwon, blacha jak na 25 lat super, ogólny stan bliski oryginału. Udało się nią dotoczyć pod dom i przejechać jeszcze z 20km w ramach testów. Po tym zbudowałem specjalnie dla niej wiatę, przełożyłem częściowo wnętrze z ph2 i Megi czeka sobie póki co do wiosny pod przykryciem.

    Danych technicznych chyba nie muszę przedstawiać. Co do wyposażenia, to klimy brak i stołki są materiałowe. Reszta standardowo. Fajne oryginalne felgi 16" na 1996 rok to musiało być coś :) Auto jest z Francji, w Polsce ma też już bogatą historię. Jeździło na jakieś konkursy car audio, po sprzęcie została tylko przegroda z dziurą na głośnik i popalona elektryka przy demontażu.

    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek

    Plany:
    -dokończyć podmianę wnętrza z ph2
    -naprawić to, co jest zepsute/nie działa, czyli elektryka zegarów, immobiliser, pilot, abs, łożysko w skrzyni, wydech
    -zrobić przegląd generalny i podstawowy serwis: rozrząd, płyny, filtry, świece itd.
    -założyć plastik od lampy, wymienić maskę
    -odświeżyć lakier
    -założyć lepsze opony lub wymienić całe koła
    -wymienić hamulce
    -zamontować jakieś budżetowe car audio
    -obniżyć zawieszenie
    -wymienić wydech na taki o większej przepustowości
    -tani bezpieczny tuning czyli kompresor i det3
    -jeśli nie wyjdzie z kompresorem to tuning NA, począwszy od dolotu
    -pojeździć, nacieszyć się, sprzedać i kupić kolejnego Renaulta :)

    Będę na bieżąco informować o postępach prac. Na koniec zdjęcie z dawczynią wnętrza :)
    Obrazek

    Ciśnienie sprężania na cylindrach:
    Obrazek

    Test 0-100 (coś za szybko chyba :D )
    Obrazek
ODPOWIEDZ Posty: 1 Strona 1 z 1