ODPOWIEDZ Posty: 234
[Rolnik] Megane Coupe phI 2.0 F7R+T
  • Jak się podoba furmanka Rolnika

    Super!
    22
    71%
    Ujdzie
    2
    6%
    Wepchnij ją w żyto
    7
    23%
     
    Liczba głosów: 31
  • Rolnik
    Klubowicz
    Klubowicz
    Posty: 732
    Rejestracja: 28 mar 2010, o 21:29
    Auto: Megane Coupe F7R+T
    Lokalizacja: PL
    Kontakt:

    [Rolnik] Megane Coupe phI 2.0 F7R+T

    autor: Rolnik » 23 lip 2013, o 23:56

    Po latach obecności na forum postanowiłem w końcu opisać swoje autko:
    RMC phI ze znanym i lubianym silnikiem F7R.
    Wyposażenie (chyba wszystko prócz szyberdachu):
    - ABS
    - wspomaganie
    - klimatyzacja
    - skórzana tapicerka
    - pełna elektryka (lusterka + 4 szybki)
    - białe zegary z kompem
    - halogeny
    - "inteligentne" wycieraczki
    - alu 17" Wolfrace Katana + Uniroyal Rainsport2 205/40 lato /Pirelli Sottozero 205/40 zima

    Modyfikacje/naprawy poczynione do tej pory:
    - klamki wewn. chrom (scenic)
    - lampy tył lexus black
    - zaciski na czerwono
    - usunięty spojler
    - kierunki boczne clear black
    - stożkowy filtr powietrza K&N
    - usunięty kat (tak już kupiłem)
    - wydech końcowy Remus
    - naprawione uchylne szybki
    - naprawione uchylanie fotela kierowcy (wymieniony cały stelaż bo ktoś zaspawał na amen)
    - "słoneczniki" z phII z oświetleniem
    - 2 paski ledowe jako oświetlenie bagażnika

    Jakaś fotka sprzed roku (seryjne springi = koza)

    Obrazek

    Pewnego dnia wpadłem na pomysł aby założyć do mojego bolidu turbo . Niewiele myśląc zakupiłem na znanym portalu następujące frukty:
    - TD04L-12T z Volvo S60 2.0 (teraz już wiem że mała, tak to jest jak się najpierw działa a potem myśli)
    - IC Renault Master + siatka w zderzak (wiem że to wieś, ale inaczej mi IC nie wejdzie)
    - kolektor wydechowy Ford Focus 1.8 16v Zetec + taśma + flansze cięte laserem
    - Innovate MTX-L + AG Boost + AG EGT (zegary ciśnienia i temp. oleju oraz podstawkę miałem gdzieś w garażu)
    - trochę rurek i łączników silikonowych
    Postanowiłem również zająć się podwoziem:
    - springi -30mm Sparco
    - tarcze hamulcowe na przód 300mm nacinane/malowane Mikoda + zaciski 2-tłoczkowe Espace III - muszę szukać większych kół na zimę :P

    Jako że miałem kilka wycieków z silnika postanowiłem do tej operacji wytargać go z budy, rozebrać, wymienić co zużyte i zrobić na tip-top. Głowicę i wał zawiozłem do zakładu, wał nie wymagał szlifu, gorzej było z głowicą. Na pierwszy rzut oka była ok, jednak podczas docierania zaworów wyszło że wszystkie wydechy i 2 ssące są skrzywione (były też ślady na tłokach). Zakupiłem też nowe panewki i pierścienie. Nie byłbym sobą, gdybym nie wymyślił czegoś żeby poprawić fabrykę, więc wpadły również:
    - wydajniejsza pompa oleju od dci (20 zamiast 24 zębów)
    - korbowody z F7P
    - tłoki podebrane na tokarce, CR będzie ok. 9,2-9,3:1
    W międzyczasie ogarnąłem heble i zawias, zawiozłem magiel do regeneracji, wyczyściłem i pomalowałem komorę, sanki i nadkola.

    Na chwilę obecną projekt mocno kuleje ze względu na notoryczny brak czasu - prawie wszystko robię sam.

    Jakieś aktualne fotki:
    komora
    Obrazek

    ważenie tłoków
    Obrazek

    tłoki i korby
    Obrazek

    głowica
    Obrazek

    głowica z połową kolektora
    Obrazek
    Obrazek

    przyłapany tylko, końcowe spawanie odbędzie się po przymiarkach jak silnik będzie w budzie

    Elementy wydechu + turbo
    Obrazek


    zawias+hebel
    Obrazek

    bov
    Obrazek

    zabudowa wskaźnika AFR v1.0 (pierwszy raz w życiu bawiłem się żywicą)
    Obrazek

    korba f7r vs f7p
    Obrazek

    podstawka pod filtr oleju + zasilanie turbiny
    Obrazek

    pompa oleju stara vs nowa
    Obrazek

    zderzak + siatka + ic
    Obrazek
    Ostatnio zmieniony 5 lut 2017, o 00:50 przez Rolnik, łącznie zmieniany 9 razy.
  • Awatar użytkownika
    RazOr
    3 bieg + N2O
    3 bieg + N2O
    Posty: 1469
    Rejestracja: 23 lut 2011, o 20:13
    Auto: F7R :D
    Lokalizacja: Kraków

    autor: RazOr » 24 lip 2013, o 02:41

    no fajnie się to zapowiada :D dużo Ci jeszcze pracy zostało ?
    Zamiast serca turbina, zamiast krwi benzyna :D

    Moja żółta :D :zolta:
  • Rolnik
    Klubowicz
    Klubowicz
    Posty: 732
    Rejestracja: 28 mar 2010, o 21:29
    Auto: Megane Coupe F7R+T
    Lokalizacja: PL
    Kontakt:

    autor: Rolnik » 24 lip 2013, o 09:11

    Od piątku mam 2 tyg. urlopu więc trochę podziałam w temacie.
    Zostało mi "tylko" złożyć silnik i wrzucić do auta, wyspawać wydech i dolot oraz wyrzeżbić obudowę na wskaźniki (2 w słupek i 2 w obudowę kolumny kierownicy
  • Awatar użytkownika
    Tobiusz
    3 bieg + N2O
    3 bieg + N2O
    Posty: 723
    Rejestracja: 28 mar 2010, o 14:52
    Auto: Signum 2.0 Turbo
    Lokalizacja: Wrocław

    autor: Tobiusz » 24 lip 2013, o 09:30

    Trzeba przyznać, że plan masz dobry :good: Mam nadzieję, że uda się to doprowadzić do końca i będzie pierwszy f7r z turbo na forum :-D
    Jest Signum 2.0 Turbo

    :czarna: :1.6:
    Moja ex strzała
  • ojinau
    2 bieg
    2 bieg
    Posty: 406
    Rejestracja: 8 kwie 2008, o 10:24
    Auto: Megane 2 CC
    Lokalizacja: Warszawa
    Kontakt:

    autor: ojinau » 24 lip 2013, o 09:58

    i tak wsio dupnie gdy przyjdzie do strojenia:) na seryjnym kompie niestety nie dasz rady tego zrobic;) zbieraj kase na EMU;)
    Bylo M1 jest M2 CC
  • Awatar użytkownika
    koperbart
    Dziecko Neostrady
    Dziecko Neostrady
    Posty: 271
    Rejestracja: 18 maja 2012, o 23:39
    Auto: Megane Coupe I PHII
    Lokalizacja: Worcester UK

    autor: koperbart » 24 lip 2013, o 10:01

    Ostro!!! Dobry plan , jestem pod wrazeniem powoli ale konsekwentnie :) Jak zlozysz to przyjade na zulawy i obczaje to cudo ;)
    Moja Meggy :
    viewtopic.php?t=25425
    :klakier:
  • Rolnik
    Klubowicz
    Klubowicz
    Posty: 732
    Rejestracja: 28 mar 2010, o 21:29
    Auto: Megane Coupe F7R+T
    Lokalizacja: PL
    Kontakt:

    autor: Rolnik » 24 lip 2013, o 10:22

    Biorę to pod uwagę.
    Na strojenie mam kilka opcji. Na zdjęciu komory silnika wprawne oko dojrzy miedziany przewód i filtr od gazu... tak, to auto jeżdzi na LPG :P
    opcja nr1: Blos + dorobienie kompensacji do parownika (koszt praktycznie zerowy)
    opcja nr2: KME Diego G3, ma opcję korekty po nadciśnieniu (koszt kilka stówek)
    opcja nr3: DET3 FI + edis (koszt kilkanaście stówek +spora rzeżba)
    opcja nr4: EMU (koszt kilkadziesiąt stówek)

    Zaczynamy od jedynki. Zapłonem na razie się nie martwię, gdyż mam nadzieję, iż odprężenie silnika oraz wyższe LO gazu pozwoli uniknąć stukowego. Ponadto seryjny sterownik może sam nieco opóźnić zapłon gdy wykryje stuk.
  • Awatar użytkownika
    torek
    4 bieg
    4 bieg
    Posty: 2146
    Rejestracja: 20 lut 2009, o 18:16
    Auto: Megane II 1.9 DCI
    Lokalizacja: Warszawa

    autor: torek » 24 lip 2013, o 11:10

    a co z uszczelką pod głowicą odprężasz?
    plan spoko, ile będziesz dmuchał?
    DLaczego właściwie zdecydowałeś się na kolektor z focusa? nie lepiej było wyspawać od nowa?
    jakiej średnicy wydech dajesz?
    Nie zapomnij o pompie paliwa, zmień od razu na walbro i najlepiej regulator ciśnienia paliwa zrób uniwersalny.

    Co do strojenia.. hm.. uwierz mi.. odkładaj na EMU. Jest to najbardziej bezpieczne rozwiązanie do naszych silników. Szkoda robić jakieś rzeźby, aby finalnie po 3 przejazdach stopić tłok albo wygiąć korbę. NIe zapominaj o tym że masz silnik i skrzynię Renault. Jak do walisz boost z dołu to długo CI silnik nie pojeździ - nawet na w miarę solidnej korbie.
    Bierz EMU, dokup od razu zawór MAC i zrób podobnie jak ja mam.. oszczędź dolny zakres obrotów a przywal boost jak już moment obrotowy zaczyna się wyrównywać.

    co do gazu przestudiuj temat dokładnie.. mój znajomy ma e36 na kompresorze. myślał że sekwencja od serii (2,8l) wydoi. niestety, co najwyżej na postoju ma zasilanie lpg. wystarczy dodać troszkę gazu i auto przełącza na PB (sterowanie właśnie z DET'a). Przy takich operacjach musisz wymienić parownik, wtryskiwacze gazu oraz mikser czy jak to się w tym lpg to nazywa. Czyli idziesz w koszty przynajmniej połowy instalacji... bez sensu.
    Pierwszy TurboClassic w PL :)Sprzedany.. viewtopic.php?t=13981 :megigtec:
    2011 :third: klasa Outlaw

    Żelazkowóz 1.9DCI 130KM do toczenia :) viewtopic.php?t=27950 :qpemiki3:
  • Awatar użytkownika
    Saper6131
    Jazda na 1 biegu
    Jazda na 1 biegu
    Posty: 58
    Rejestracja: 25 gru 2012, o 23:52
    Auto: Subaru Legacy
    Lokalizacja: Kraków

    autor: Saper6131 » 24 lip 2013, o 11:56

    trzymam kciuki :good:
  • Rolnik
    Klubowicz
    Klubowicz
    Posty: 732
    Rejestracja: 28 mar 2010, o 21:29
    Auto: Megane Coupe F7R+T
    Lokalizacja: PL
    Kontakt:

    autor: Rolnik » 24 lip 2013, o 12:11

    Uszczelka seria, odprężone tylko tłokami.
    Z tej turbiny za wiele nie nadmucham, najpierw i tak będę docierał silnik na skręconym booście. Docelowo planuję 0,5-0,6 bara.
    Kolektor z focusa kosztuje 30pln...
    DP będzie taki jak wyjście z turbiny czyli 76mm :-D resztę zrobię chyba na 70mm

    Najpierw wypróbuje opcję nr 1. Mam szerokopasmowy AFR i EGT więc będę uważał.
    Jeśli nie będę mógł utrzymać właściwych w/w wartości będzie EMU (+pompa, regulator i wtryski).
    Skrzynie jc5 bez problemu znoszą po 300 Nm (patrz diesle po chipie), ja raczej nie przekroczę 250 Nm
  • Awatar użytkownika
    torek
    4 bieg
    4 bieg
    Posty: 2146
    Rejestracja: 20 lut 2009, o 18:16
    Auto: Megane II 1.9 DCI
    Lokalizacja: Warszawa

    autor: torek » 24 lip 2013, o 12:32

    heheheh, jeśli ja przy 170KM dobiłem do 240Nm prawie.. to Ty spokojnie przebijesz 250Nm, ponadto Ty przy takim booscie powinineneś spokojnie wypluć około 230KM.

    Jeśli i tak masz rozebrany silnik.. to powinieneś założyć jeszcze cometica.. wiem że to dodatkowe złotówki.. ale będziesz miał spokój.. ja strasznie żałuje że tego nie zrobiłem.. bo jednak przy dmuchaniu u mnie 0,67b, mam pewne obawy... :-D no ale jeździ.. :P

    [ Dodano: Śro Lip 24, 2013 4:35 pm ]
    http://www.re5pect.pl/uszczelka-glowicy ... -3-mm.html
    Pierwszy TurboClassic w PL :)Sprzedany.. viewtopic.php?t=13981 :megigtec:
    2011 :third: klasa Outlaw

    Żelazkowóz 1.9DCI 130KM do toczenia :) viewtopic.php?t=27950 :qpemiki3:
  • Awatar użytkownika
    nygus87
    5 i ponad 200 km/h
    5 i ponad 200 km/h
    Posty: 2996
    Rejestracja: 1 wrz 2008, o 01:29
    Auto: 900+LPG
    Lokalizacja: WPR

    autor: nygus87 » 1 sie 2013, o 08:21

    podziwiam i trzymam kciuki za projekt, ciekawi mnie ile er by wypluł w turbo :?
  • Awatar użytkownika
    Komar
    5 i ponad 200 km/h
    5 i ponad 200 km/h
    Posty: 6714
    Rejestracja: 27 gru 2005, o 00:05
    Auto: F 7 R
    Lokalizacja: 3city

    autor: Komar » 1 sie 2013, o 18:32

    no tez trzymam kciuki i czekam na dalsze relacje, jak poskladasz to nawet sie do Prabut przejade, zeby zobaczyc ;)
    Prawdziwy Stig jest tylko jeden - żółty :P

    :first: 2008 :third: 2010 :first: 2011 :third: 2012 :first: 2013 ->ODCINEK SPECJALNY

    :second: 2006 :third: 2008 :first: 2012 ->MISS MEGANE

    :second: 2010 :third: 2011 :second: 2012 ->1/4 MILI MAXI
  • Rolnik
    Klubowicz
    Klubowicz
    Posty: 732
    Rejestracja: 28 mar 2010, o 21:29
    Auto: Megane Coupe F7R+T
    Lokalizacja: PL
    Kontakt:

    autor: Rolnik » 18 paź 2013, o 22:05

    Chyba pora na jakiegoś updejta, więc do rzeczy:
    Silnik złożony i wstępnie dotarty na NA.
    Dolot ogarnięty, niestety musiałem zrezygnować z rozpórki - problem do rozwiązania w niedalekiej przyszłości.
    Obudowy wskaźników wystrugane.

    Obrazek

    Do zrobienia pozostało:
    -wyspawać wydech
    -dorobić i dospawać tulejkę na EGT
    -podłączyć AFR, EGT i oil temp
    -spolerować klosze, skleić i podłączyć lampy
    -zrobić porządek pod maską
    -z racji tego że musiałem obrócić turbinką nie pasuje mi teraz gruszka od WG, nie mam na to jeszcze pomysłu

    Wkrótce ciąg dalszy...
    Ostatnio zmieniony 5 lut 2017, o 00:52 przez Rolnik, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    borekWLKP
    Jazda na 1 biegu
    Jazda na 1 biegu
    Posty: 299
    Rejestracja: 26 sie 2013, o 13:08
    Auto: Megane I Coupe phII
    Lokalizacja: Słupca - Konin
    Kontakt:

    autor: borekWLKP » 18 paź 2013, o 22:08

    się dzieje :good: i dobrze że się dzieje. ładnie działasz.
    viewtopic.php?t=28254

    niebawem powrót po latach. nowe mody. zapraszam na mój profil w 'nasze auta'
    :qpemiki2: :1.6: 16 V :pb98:
ODPOWIEDZ Posty: 234